Wyciągaj wnioski!

Posted on Updated on

palms-on-the-beach-wallpaperRobię ten wpis i tak patrze że kokpit wordpress-a się zmienił. Dopiero parę sekund jestem tutaj, ale śmiało mogę powiedzieć, że kokpit wypiękniał 🙂 Osoby odpowiedzialne za wygląd podjęły dobrą decyzję, przynajmniej w moim mniemaniu.

Chciałbym teraz przedstawić pewną strategie działania, a co za tym idzie życia. Polega ona na tym, że żadnego doświadczenia nie bierz w sposób dosłowny. Co to znaczy?…  Mianowicie, kiedy Ci coś nie wychodzi ( a rzadko komu wychodzi coś za pierwszym razem ) nie patrz na tą sytuacje w kontekście  „Jestem do niczego” ,  „Znów mi nie wyszło”. Takie myślenie jest wręcz magiczne, a wiesz dlaczego? Bo jeśli przyjmiesz taką postawę to cała ta negatywność dopełni się. Nazywają to samospełniające się proroctwo, choć nazewnictwo nam nie potrzebne, jeśli wiemy jak działać.

A gdyby od teraz zacząć, każdą sytuację problematyczną analizować w sposób, co mogłem zrobić, dlaczego tego nie zrobiłem, co mogę z tym zrobić na przyszłość. Nie krytykuj siebie, ani nie miej żalu, że coś Ci się nie udało. Wyciągnij wnioski jak poradzić sobie następnym razem. Jeśli na pewnym „polu” czujesz się słabszym, postaraj się to zrozumieć i w miarę możliwości zapanować nad tym.

W tym momencie większość poradników sugeruje zacznij swoją zmianę na lepsze, odmień swoje życie całkowicie. Tylko jest jeden problem. Poradniki te dają „kopa” na tydzień, a później radź sobie sam. Smutne, ale prawdziwe. A nie czekaj… zawsze możesz zakupić mój super kurs za jedyne 99 zł, tylko spójrz na te opinie szczęśliwych ludzi…

Nikt nie będzie się lepiej orientował w Twoim życiu, niż Ty sam. Nawet, gdyby przy Twoim boku stał prawdziwy autorytet, nie będzie znał Twoich emocji, doświadczeń. Nawet ja nie mogę idealnie doradzić Tobie, ani Ty mnie. Jednak naszą drogą jest pomagać sobie i dawać drogowskazy. Dlatego tak ważne, by nauczyć się czerpać lekcje, że wszystkich doświadczeń jakie mamy.

Oto dlaczego na początku poruszyłem temat o wyglądzie kokpitu bloga. Ktoś kto tym się zajmuje wyciągnął, gdzieś wnioski i postanowił je wdrożyć w przyszłości. Sukces. A może Ty też wprowadzić jakieś ulepszenie do swojego życia 🙂

Skomentuj

